tisdag 31 maj 2011

Gråta över spilld mjölk.







Jaha och så hände det jag trodde bara hände på film. En gravid kvinna som gråter för ingenting.



Min make lagade oss middag igår och när jag sätter tänderna i maten upptäcker jag till min förvåning att det är curry i maten.



Sen jag blev gravid har jag fått äckel kräk känslor för curry. Vilket jag annars tycker är gott. Men alltså inte nu.



Men när jag då sitter där med currysmak i munnen börjar jag gråta. Hur kunde du?! Frågade jag snyftades mellan mina andningsbesvär. Sminket rinner från ögonen och mina kinder färgades svarta. Min älskade make hämtade mig näsdukar och kom och la en tröstande arm om mina axlar.



Efter några minuter var det hela över och jag försökte förklara att jag bara var trött och hungrig. Men i min mage växer vår son och jag misstänker att det var hans existens i min mage som gör att jag blev väldigt ledsen för curryn i maten.



Senare på kvällen skrattade vi båda gott åt denna incident. Och både jag och min man är säkra på att det kommer att komma flera gråtattacker som denna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar