tisdag 24 maj 2011

Norrland och klänningar.

Sorry alla Norrlänningar, men jag gillar inte ert crib. Alltså jag gillar inte Norrland. Människorna som bor där är det inget fel på.
Men det är något med landskapet. Jag gillar det inte. Jag gillar skog och friluftsliv förvisso men det är det där med att det är sååååå långt ifrån... Ja ifrån vad. Jo Stockholm. Mitt hem. Mitt hjärta.



Men eftersom jag lyckats gifta mig med en man som har halva släkten i Norrland har jag ibland inte så mycket val att jag måste ta mig dit.



Nu har jag "klarat" mig i ett par år men för två veckor sedan föddes min mans brorsson och nu nalkas det dop!!!







Det har vart en hel del diskussioner om hur var och när.


Med tanke på att jag i sommar kommer vara höggravid är det inte en sån bra idé att sätta sig varelse på ett flyg eller i en bil.




Helst åker jag bil då jag inte är något stort fan av att flyga.


Men nu verkar det ändå som om dom kan lägga dopet lite tidigare så att vi kan åka upp.



Självklart i bil. Självklart kommer det ta oss 20 timmar med tanke på att det skall stoppas och tas kiss och sträcka på benen pauser titt som tätt.



Som vanligt blir jag väl den här märkvärdiga fjollträsk människan som skall ta in på flott hotell och dricka fina drinkar i hotell lobbyn


Men det skiter jag i. Ska jag upp till det där stället ska jag fan trivas så gott jag kan.


Men vi har ett problem. Det finns inga flotta hotell i Norrland. Inte i Luleå i alla fall.


Jag kollade nyss på nätet. Internet. För att se vad staden hade att erbjuda.


Hua. Bilderna gav mig inte hår resning direkt. I alla fall inte njutnings hår resning.



Fy fan.


Kommer säkert sluta med att jag sätter mannen på flyget och jag själv tar bilen hem efter en timme.



Men en sak hoppas jag att jag är klar med i alla fall. Klänningen. Kommer från Tyskland och jag hoppas innerligt att den passar när den väl kommer hem till mitt lilla hem om några dagar/veckor(?)..







Nu återstår skor. Fina skor! Min man och min son i magen skall inte behöva skämmas för sin fru/mamma. I alla fall inte på hur jag går klädd. Där i mot lär jag väll skämma ut mig när jag sitter stånkandes och stönandes och ber om att få åka heeeeem igen. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar